Forskjellen på Twitter og Facebook
Facebook: Egalitært og i overkant folkelig. Twitter: Hierarkisk og – dermed – vanvittig servilt. Det første egentlig langt å foretrekke, …
Fortsett lesing »
Sosiale medier, ass …
The Junkfoodjunkie Daily is out! paper.li/Junkfoodjunkie Stories via @YouPorn @ingeborgv @JarlePetterson— Ørjan Langbakk (@Junkfoodjunkie) November 30, 2013 I så celebert …
Fortsett lesing »
Forsinket selfie-dille
Hin uke ble det kjent at selfies er opptatt i Oxford Dictionaries, og at ordet er utpekt som årets engelske …
Fortsett lesing »
SMB – Slik kan sosiale medier bidra til suksess!
Det er lett å la seg blende av hvordan de store bedriftene deltar i de sosiale mediene. Det brukes store ressurser, og er lite sammenlignbart med hvordan mindre bedrifter bør promotere seg. Gjør dere det riktig kan 200 følgere skape [...]
Tilstede, eller bare tilgjengelig?
Så lite det koster, så mye det gir: Å se mennesker, når vi endelig møtes. Og likevel klarer vi å rote bort de der øyeblikkene. -Deler oppmerksomheten vår på for mange ting på en gang.
Feedback: Vær takknemlig. Og stå fjellstøtt.
Noen ganger har vi lyst eller behov for å gi tilbakemelding til omgivelsene våre. –Som leder, venn, partner, eller bare som medmenneske. Jeg har tidligere skrevet om ulike former for feedback i “Janteloven, du har tapt”.
Men jeg har mer på [...]
#SoMe gjør oss rausere
Hvor kommer hashtag`en #SoMe (sosiale medier) fra? Hva gjør sosiale medier med kommunikasjonen vår? Hva er det den nølende bedriftslederen frykter? Her har jeg mye på hjertet. En dag for et par-tre år siden gjorde jeg det. Som et eksperiment, for å [...]
Vinn eller forsvinn for markedsdirektøren?
Se artikkelen fra Kampanje: http://www.kampanje.com/Magasinet/article6877535.ece Mine tanker: 1. Den digitale utviklingen har gjort at markedsføringen i mye større grad kan måles. Markedsdirektøren/lederen kan ikke lenger gjemme seg bak ”luftige tall og visjoner”. 2. En markedsdirektør vil i de fleste tilfeller [...]
Møter veggen i jakten på det perfekte liv
Ofte leser jeg om damer som slites mellom egne forventninger og andres, som ikke ser at det som betyr mest er hvordan en selv lever sitt liv. De første årene som forelder er det kanskje verst, for som nybakt mor [...]
Genuin kommunikasjon danker ut strategi
Mange bedrifter gyver løs i 2013. Frykten for feiltrinn er stor. Alt for stor, i mine øyne. Som jeg nylig sa til en allerede godt synlig kunde, på vei ut i den digitale sfære: Selvsagt kommer det til å gå galt.
Bloggsuksess og troen på genuinitet og at seg selv er nok
Så lenge jeg har blogget har jeg fulgt med på hva som gjør en god blogg. Jeg har kommet fram til at en god blogg ikke er det samme som en mye lest blogg (selv om det også kan være [...]
Feedback: Janteloven, du har tapt.
Det er modig å gi andre tilbakemelding, også når den er positiv. Å by på seg selv, si hva en mener. Jeg er overrasket og overveldet over hvor mange som våger. Her kommer noen tips for hvordan gi gode tilbakemeldinger. [...]
Hvordan fenge i sosiale medier? Være genuin.
Hvordan får du folk til å følge deg eller bedriften din? Hva gjør førsteinntrykket? Hvordan holde på oppmerksomheten i sosiale medier?
Det er vanskelig å gå fra en god lytter – også i sosiale medier Alt for mange av oss [...]
Hvordan utnytte det beste i seg selv?
OM VI LYKKES i forretninger, idrett, kjærlighet – Faktisk i det meste er i stor grad bestemt av vårt eget selvbilde. Folk som føler seg trygge på sin egenverdi synes å suge til seg suksess. Hell og lykke følger dem, [...]
Fort gjort å bli julestri
Så er vi i gang igjen: Advent er her. Den deilige førjulstiden med julekuler, skinnende sølv, lykter og lys; fy søren, så fint vi har det, så gode vi er til å lage små stilleben av førjulskosen. Et underlig fenomen [...]
Forskjellen på Twitter og Facebook
Facebook: Egalitært og i overkant folkelig. Twitter: Hierarkisk og – dermed – vanvittig servilt. Det første egentlig langt å foretrekke, …
Fortsett lesing »
Sosiale medier, ass …
The Junkfoodjunkie Daily is out! paper.li/Junkfoodjunkie Stories via @YouPorn @ingeborgv @JarlePetterson— Ørjan Langbakk (@Junkfoodjunkie) November 30, 2013 I så celebert …
Fortsett lesing »
Forsinket selfie-dille
Hin uke ble det kjent at selfies er opptatt i Oxford Dictionaries, og at ordet er utpekt som årets engelske …
Fortsett lesing »
SMB – Slik kan sosiale medier bidra til suksess!
Det er lett å la seg blende av hvordan de store bedriftene deltar i de sosiale mediene. Det brukes store ressurser, og er lite sammenlignbart med hvordan mindre bedrifter bør promotere seg. Gjør dere det riktig kan 200 følgere skape [...]
Tilstede, eller bare tilgjengelig?
Så lite det koster, så mye det gir: Å se mennesker, når vi endelig møtes. Og likevel klarer vi å rote bort de der øyeblikkene. -Deler oppmerksomheten vår på for mange ting på en gang.
Trine Grung-doktrinen
Tester herved Trine Grung-doktrinen for mediesuksess: «Finn et flott naturbilde og legg på et ordtak». Visdommen skal visstnok være delt med lesere av Stavanger Aftenblad. Men virker det? Lik eller del det på Facebook hvis det virker!
Kven har/tar ansvar for fakta til folket?
“Det er heilt sant, for det stod i avisa”.Det er lenge sidan me var der. Likevel; Me er mange som framleis vil tru at når det kjem opp vanskelege saker, lokalt eller nasjonalt, vil me bli godt orienterte dersom me [...]
Møter veggen i jakten på det perfekte liv
Ofte leser jeg om damer som slites mellom egne forventninger og andres, som ikke ser at det som betyr mest er hvordan en selv lever sitt liv. De første årene som forelder er det kanskje verst, for som nybakt mor [...]
Vinn eller forsvinn for markedsdirektøren?
Se artikkelen fra Kampanje: http://www.kampanje.com/Magasinet/article6877535.ece Mine tanker: 1. Den digitale utviklingen har gjort at markedsføringen i mye større grad kan måles. Markedsdirektøren/lederen kan ikke lenger gjemme seg bak ”luftige tall og visjoner”. 2. En markedsdirektør vil i de fleste tilfeller [...]
Hvordan utnytte det beste i seg selv?
OM VI LYKKES i forretninger, idrett, kjærlighet – Faktisk i det meste er i stor grad bestemt av vårt eget selvbilde. Folk som føler seg trygge på sin egenverdi synes å suge til seg suksess. Hell og lykke følger dem, [...]
Feedback: Vær takknemlig. Og stå fjellstøtt.
Noen ganger har vi lyst eller behov for å gi tilbakemelding til omgivelsene våre. –Som leder, venn, partner, eller bare som medmenneske. Jeg har tidligere skrevet om ulike former for feedback i “Janteloven, du har tapt”.
Men jeg har mer på [...]
Bloggsuksess og troen på genuinitet og at seg selv er nok
Så lenge jeg har blogget har jeg fulgt med på hva som gjør en god blogg. Jeg har kommet fram til at en god blogg ikke er det samme som en mye lest blogg (selv om det også kan være [...]
Nominert til The Independent Blogger Award!
Egedenne har laget en ny bloggpris som skal hylle selvstendige bloggere og noen har tenkt på meg! Takk til deg eller dere som har nominert lammelårtanker til denne prisen! Om du lurer på kriteriene for prisen finner du dem i [...]
Mens vi venter på ferie slapper mor av
Det er ferie look-alike! Gir denne boka oppskriften på hva en mamma virkelig er? Eller hva en ordentlig mamma egentlig trenger? Jeg er ikke bare mamma, har tross alt vært bare meg lengst og for alltid vil jeg være noens [...]
Sommersukk
Omtrent som et møte på NAV virker sommeren på meg. Et møte som ikke slutter. Alt som ikke fungerer og alle mine svakheter må jeg løfte opp og vise fram. Alle mine forestillinger om det som er bra må justeres, [...]